Mój pierwszy kurs francuskiego. 600 słów i zwrotów
Umiejętności:
Pamięć - to jedna z funkcji poznawczych, która pozwala nam kodować informacje, przechowywać je, a następnie odtwarzać. Dzięki niej możemy sprawnie łączyć nowe informacje z tymi już zdobytymi, co jest podstawą naszej nauki i rozwoju. To także archiwum naszych wspomnień i przeżyć.to archiwum wspomnień oraz wrażeń zmysłowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, smakowych i węchowych. Pozwala swobodnie łączyć nowe informacje ze zdobytą wcześniej wiedzą, a w rezultacie efektywniej się uczyć i szybciej rozumieć nowe i nieznane dotąd zjawiska, wzbogacać zasób słownictwa oraz rozwijać pasje dzięki poznawaniu własnych preferencji.
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Umiejętności:
Pamięć to jedna z ważniejszych funkcji ludzkiego mózgu. Odpowiada za 3 najważniejsze procesy „obróbki” informacji: kodowanie ich, magazynowanie, a następnie – odtwarzanie. Bez zasobów informacji zgromadzonych w pamięci nie moglibyśmy się rozwijać i uczyć. Najintensywniejszy rozwój pamięci przypada na okres dziecięcy, który charakteryzuje się ogólnym wzmożeniem procesów poznawczych i wykształceniem wielu kluczowych umiejętności. Warto w tym okresie mądrze wspierać młodego człowieka i zaoferować mu różne formy treningu pamięci.
Dzieci rozpoczynające naukę przedszkolną wchodzą w fazę, w której rozwija się szybkość, pojemność oraz trwałość pamięci. W tym czasie ich pamięć jest niezwykle chłonna, ale też dość nieuporządkowana i przypadkowa. Dzieci interesują się nowymi informacjami wybiórczo, często pod wpływem impulsu, zapamiętują rzeczy najbardziej dla nich ciekawe lub zwracające na siebie uwagę. Pamięć jest wówczas mechaniczna, niekontrolowana, mimowolna.
Stopniowo następuje rozwój w kierunku pamięci zamierzonej, czyli poddanej logicznej kontroli. W wieku szkolnym dzieci powoli uczą się świadomie decydować o tym, co chcieliby zapamiętać, stawiają przed sobą (także za sprawą edukacji szkolnej) określone „zadania na zapamiętywanie”, np. partię materiału do nauczenia się na lekcje czy ciekawostkę, którą bardzo chcą znać i przekazywać innym. Osobną sprawą jest, że uczniowie, zwłaszcza młodsi, nie znają jeszcze skutecznych technik uczenia się, sposobów stymulowania swojej pamięci.
W jaki sposób właściwie wspierać rozwój pamięci u dzieci, jakie zabawy i ćwiczenia na wspomaganie pamięci warto wybrać?